loading...

مرجع تخصصی مقالات دندانپزشکی

بازدید : 13
دوشنبه 21 اسفند 1402 زمان : 15:34

امروزه سفید کردن دندان به یکی‌از ترندهای روز عالم تبدیل گردیده‌است. دندان‌های رنگ زرد کابوس مجموع اشخاصی میباشند که به‌سالم دهان و دندان‌های خود التفات می‌دهند. آیا به‌تازگی متوجه شده‌اید که لبخندتان مانند گذشته سفید نیست؟ خوشبختانه، درمان‌هایی وجود دارا متخصص دندانپزشک هستند که به شما این قابلیت را می دهند تا این حالت را تغییر دهید.
سفید کردن دندان یکی دوستداشتنی‌ترین خدمات دندانپزشکی زیبایی می باشد که نتایجی سریع، غیرتهاجمی و مقرون‌به‌صرفه را برای بهبود لبخندتان فراهم می‌کند. این طرز می تواند یک طریق بسیار مؤثر برای روشن‌کردن رنگ طبیعی دندان‌ها باشد بدون این که سطح دندان را از فی مابین غالب شود. این روش نمی‌تواند به طور کامل رنگ دندان‌ها را تغییر و تحول دهد، ولی ممکن می باشد رنگ جانور را روشن‌تر کند. در این مقاله از شما‌را با اشکال روش‌های سفیدکردن دندان آشنا خواهیم کرد.
اشکال طرز‌ های سفید کردن دندان کدامند؟
طرز‌ها و تولیدات زیادی برای سفید کردن دندان‌ها وجود دارند. ممکن می باشد درباره‌ی این که برای سفیدکردن دندان‌هایتان از چه چیزی استعمال نمایید و این که کدام مورد ایمن می باشد مبتلا سردرگمی شده باشید. سه تیم‌بندی کلی از روش‌های سفیدکردن دندان وجود داراست که عبارت‌اند از:
بوسیله دندانپزشک در مطب استفاده میشوند.
به وسیله دندانپزشک برای استفاده در خانه تجویز می شوند.
بدون نسخه توسط خود بیمار تهیه میشوند و فارغ از استیناف دندانپزشک استفاده میشوند.
کارداران زیر در انتخاب طریق درمانی تأثیرگذار می باشند:
نوع تغییر رنگی که برای دندان‌هایتان رخ داده هست.
هزینه‌های درمانی و روش درمان
سن (این مورد مربوط به کودکان می باشد)
سابقه دریافت خدمات دندانپزشکی (از جمله پرکردن و روکش‌)
خدمات دندانپزشکی
با بهترین کیفیت از پزشکان برتر
بهترین راه‌های سفید کردن دندان فوری چیست؟ (برای سفید شدن دندان چیکار کنیم؟)
وقتی برای سفید کردن دندان‌هایتان به دندانپزشک مراجعه نمایید، با آیتم‌های زیادی روبرو می‌شوید. شما با مشورت با دندانپزشک می‌توانید بهترین طرز را برای سفیدکردن دندان‌هایتان انتخاب فرمایید. گزینه‌های شما عبارت‌اند از:
۱. سفید کردن دندان در دندانپزشکی و بلیچینگ سفید کننده دندان
یکی از‌از روش‌های سفید کردن دندان‌ها، بلیچینگ دندان می باشد. طی این مراحل، پزشک معالج دندانپزشک از هیدروژن پراکسید یا کاربامید پروکساید که یک ماده ایمن می‌باشد به‌عنوان ماده فعال استعمال می‌کند. این مواد شیمیایی به دندان‌ها نفوذ می‌کنند و هم لکه‌های سطحی و هم تغییر‌و تحول رنگ عمیق‌تر مینا را از میان می برند. تصاویر و نتایجی که مراجعان از قبل و آن گاه بلیچینگ دندان در شبکه‌های اجتماعی از خودشان منتشر کرده‌اند، بازگوی این هست که بلیچینگ می‌تواند در مدت فرصت کمتر از یک سال عالی باشد البته بعد از ان نیاز به ترمیم دارااست.

سفید کردن دندان ها با بلیچینگ چه تفاوتی دارااست؟
اصطلاح «بلیچینگ» تنها وقتی مجاز به استعمال می باشد که دندان‌ها فراتر از رنگ طبیعی‌شان سفید می‌شوند. این در زمینه‌ی تولید ها حاوی مواد سفیدکننده (معمولا هیدروژن پراکسید یا کاربامید پروکساید) صدق می‌کند.
از طرف دیگر، اصطلاح «سفیدکردن» به بازگرداندن رنگ طبیعی دندان، با ازبین‌بردن لکه‌های روی سطح دندان اشاره دارااست؛ بدین ترتیب هر محصولی (همچون خمیردندان) که برای تمیزکردن دندان‌ها به کارگیری می‌گردد، یک سفید کننده محسوب می‌شود.

۲. ونیر کامپوزیت یا پرسلین
کامپوزیت دندان چیست؟ گه گاه، سایر طریق‌های سفید کردن دندان کافی نیستند و برای بازگرداندن سفیدی و زیبایی اولیه به لبخندتان، به ونیر نیاز دارید. این روکش‌های خیلی نازک از پورسلین یا رزین کامپوزیت ساخته شده‌اند. ونیرها روی بخش جلویی یک یا تعدادی دندان چسبانده میشوند تا لبخندی سفیدتر، متقارن‌تر و طبیعی‌تر را به شما هدیه بدهند.

درخصوص سفید کردن دندان با کامپوزیت یا پورسلین باید بدانید که این ونیرها در واقع دندان‌های واقعی‌تان را سفید نمی کنند یا منجر تغییر تحول رنگ آنها نمیشوند. بلکه مواد کامپوزیت یا پورسلین با قرارگرفتن روی سطح دندان‌ها، ظاهر زیباتر و سفیدتری به آن‌ها می دهند.

۳. برفی کردن دندان با لمینت (سفید شدن دندان لمینت)
لمینت‌ها همچون یک روکش نازک روی سطح جلویی دندان‌ها قرار می‌گیرند تا ظاهر دندان‌ها را بهبود بخشند. لمینت دندان هم کوشش مشابهی با ونیر دارد با این تفاوت که خیلی نازک‌تر می باشد و یکی از مزایای لمینت دندان این است که برای قراردادن آن نیازی به برداشتن سطح زیادی از مینای دندان نیست. به کار گیری از لمینت یک طریق سفیدکردن دندان هست که معمولا دوامی در بین ۷ الی ۱۵ سال دارد و بعد باید لمینت را عوض کرد. گونه های لمینت سرامیکی و لمینت متحرک دندان نیز آیتم مناسبی برای سفید کردن دندان‌ها می باشند.


لمینت‌ها همچون یک روکش نازک روی سطح جلویی دندان‌ها قرار می‌گیرند تا ظاهر دندان‌ها را بهبود بخشند.
۴. سفید کردن دندان با جرم‌ گیری
جرم گیری دندان یکی از رایج‌ترین روش های سفید شدن دندان در دندانپزشکی می باشد. در طول معاینات معمول دندانپزشکی، دندانپزشک دندان‌ها را تا خط لثه پاک می‌کند. در جرم‌گیری عمیق، دندانپزشک، پلاک و تارتار روی دندان‌های زیرخط لثه را از حوزه‌ پاکت میان دندان‌ها و لثه‌ها برمی‌دارد (این پاکت زمانی ساخت میشود که التهاب وجود دارد، در موقعیت ساده لثه می بایست تماما به گوشه و کنار هر دندان چسبیده باشد).

طی جرم‌ گیری دندان بافت لثه به‌آرامی عقب زده میگردد. آنگاه دندانپزشک روشی به نام روت پلنینگ را جاری ساختن می دهد که در آن سطوح قابل‌مشاهده ریشه‌ها صاف می‌شوند تا دست اندرکاران التهابی (مانند جرم، میکروارگانیسم‌ها و سموم) تمیز شوند و دندان‌ها دوباره به لثه‌ها بچسبند.

معمولا هدف از جرم‌گیری عمیق و روت پلنینگ، درمان پریودنتیت (بیماری لثه) می‌باشد؛ اما این فرایند برای برطرف‌کردن پلاک و زرد شدن دندان و سفید شدن فوری دندان نیز مؤثر می‌باشد. اما جرم‌گیری در مقایسه با سایر درمان‌های آب ژاور نتیجه ها چشمگیری را فراهم نمی‌کند.

یک پیشنهاد برای شما، در شما می‌توانید بهترین دندانپزشک را برای اعمال خدمات زیبایی دندان مانند سفید کردن دندان و بلیچینگ پیدا فرمائید، به‌صورت تلفنی یا اینترنتی با آنها مشاوره فرمایید و در صورت نیاز جهت دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

۵. سفید کردن دندان با لیزر و پروسه سفید شدن دندان با لیزر
در طریق سفید کردن دندان با لیزر، حرارت لیزر مواد شیمیایی مو جود در ژل سفید کننده را فعال می‌کند و نتایج سریع و مؤثری را مهیا می‌کند. در حالتی که دنبال سفید شدن دندان‌های زرد در یک روز هستید، لیزر قادر است گزینش مناسبی برای شما باشد. سفید کردن دندان با لیزر یکی‌از گونه های خدمات دندانپزشکی می‌باشد که در مطب دندانپزشک ایفا می شود. این فرآیند دربرگیرنده یک سری مرحله معمولی می‌باشد:

استارت دندانپزشک یک محافظ پلاستیکی یا لاستیکی در دهان شما قرار می دهد تا دهانتان بازبماند.
سپس از یک‌لایه محافظ روی لثه‌های شما استفاده می‌کند تا از آنان در عوض ژل سفید کننده نگهداری کند. این لایه‌ها معمولا سفت می شوند و یک‌لایه همچون لاستیک را روی لثه‌هایتان تولید می‌کنند. این لایه به غربت از تحریک و سوزش لثه امداد می‌کند.
هنگامی که لایه محافظ تشکیل شد، دندانپزشکتان بادقت ژل سفید کننده را روی دندان‌هایتان به کار گیری می‌کند. بعد از یک لیزر خودکار مانند برای فعال‌کردن ژل به کارگیری می‌کند. در این مرحله ژل کف می‌کند. این به این معناست که در هم اکنون اثرگذاشتن برای ازبین‌بردن لکه‌های روی دندان‌های شماست.
ژل برای چندین دقیقه روی دندان‌های شما باقی می‌ماند. سپس دندانپزشک آن را با یک وکیوم کوچک پاک می‌کند. دندانپزشک این روند را ۳ الی ۴ بار تکرار می‌کند تا هنگامی که دندان‌های شما به رنگ دلخواه برسند.
در نهایت دندانپزشک دهان شما‌را شستشو می دهد و لایه محافظ را از روی لثه‌های شما برمی‌دارااست.
عوارض سفیدکردن دندان با لیزر چیست؟
سفیدکردن دندان با لیزر یک نحوه ایمن و مؤثر می باشد. احتمال این که این پروسه سبب به بروز عوارض جانبی دورازشوخی شود خیلی تحت می باشد، البته این روند قادر است حس اذیت شدن موقتا را ایجاد کند.

برای دوری از این عوارض جانبی، تا یک‌سری روز بعد از این پروسه، از مصرف مواد غذایی و آبمیوه‌های سرد و گرم پرهیز کنید. در نهایت باید بدانید که زنان باردار و شیرده نباید سفیدکردن دندان با لیزر (سایر گونه های روند‌های سفیدکردن دندان) را اجرا دهند.

به دنبال تغییری اساسی در فیس‌ات با جرم‌گیری دندونات هستی؟

با پزشک معالج مشورت کن

مشورت کردن آنلاین دکتر دندان پزشکبهترین دکتر معالج دندانپزشک

۶. سفید کردن دندان با طریق زیرکونیوم
زیرکونیا یک ماده نسبتا جدید در دندانپزشکی هست و مزایای زیادی را ارائه می‌دهد که منجر شده بیماران و دندانپزشکان توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند. دی‌اکسید زیرکونیوم اکسیدی می‌باشد که از فلز زیرکونیوم ایجاد شده است.
زیرکونیا از مواد زیست سازگاری ایجاد شده است که خواصی مشابه با تیتانیوم را ارائه می‌دهند. استعمال از روکش‌های زیرکونیا به‌عنوان یک ماده برای ترمیم‌ دندان از اوایل دهه ۲۰۰۰ موردتوجه قرار گرفت و از آن زمان این روکش‌ها دربین دندانپزشکان محبوبیت زیادی پیدا کردند.
یک کدام از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این روکش‌ها، مقاومت بالا در ازای لکه هست. زیرکونیا میتواند بسیار خوب از روکش‌های سرامیکی یا اکریلیک در ازای لکه مقاومت کند. عده ای که به‌دنبال سفیدکردن دندان‌های خود هستند می‌توانند این روکش را تعیین کنند. روکش‌های زیرکونیا می‌توانند در عوض لکه‌های قهوه، چای و نیکوتین از خود مقاومت بالایی نماد دهند.

۷. سفید کردن دندان تصنعی و مصنوعی
دندان‌های تصنعی و مصنوعی با لکه‌های سطحی ساخته می‌شوند و نیاز به پرداخت یا تمیز کردن دارا هستند، ولی نمی‌اقتدار آن‌ها‌را با نحوه‌های خانگی سفید کرد و به کیت‌های آبژاور، محلول یا خمیر دندان سفیدکننده پاسخ نمی‌دهند.

قرص آب ژاور دندان تصنعی نیز وجود دارا هستند که توسط انجمن‌های دندانپزشکی در فقید پذیرفته شده‌اند تا علاوه‌بر جرم‌گیری، التهاب و عفونت را هم کاهش دهند. بهتر است همچنان قبل از به کار گیری از آن ها با دندانپزشک خود مشورت نمائید.

۸. سفید شدن دندان ارتودنسی
دندانپزشک یا کارشناس ارتودنسی شما معمولاً سفید کردن دندان‌هایتان را برای بعد از باز کردن بریس پیشنهاد می‌کند (البته ممکن می‌باشد یکبار جرم گیری کلی قبل از قرار دادن ارتودنسی ثابت احتیاج باشد). این به این عامل می باشد که برخی از بیماران با برداشتن بریس‌های خود بعد از حدود یک یا دو سال، متوجه رنگ ناهموار دندان می‌شوند.

۹. سفید شدن دندان سیگاری
رویه‌ حل سفید ماندن دندان در افراد سیگاری چیست؟ یکی از عوارض سیگار، زرد رنگ شدن دندان‌ها می‌باشد. درمان‌های آب ژاور دندان تا حدی می‌توانند برای این افراد مؤثر باشند ولی بهترین راه‌حل این می‌باشد که این افراد سیگار را رخنه‌ کنند.

امروزه سفید کردن دندان به یکی‌از ترندهای روز عالم تبدیل گردیده‌است. دندان‌های رنگ زرد کابوس مجموع اشخاصی میباشند که به‌سالم دهان و دندان‌های خود التفات می‌دهند. آیا به‌تازگی متوجه شده‌اید که لبخندتان مانند گذشته سفید نیست؟ خوشبختانه، درمان‌هایی وجود دارا متخصص دندانپزشک هستند که به شما این قابلیت را می دهند تا این حالت را تغییر دهید.
سفید کردن دندان یکی دوستداشتنی‌ترین خدمات دندانپزشکی زیبایی می باشد که نتایجی سریع، غیرتهاجمی و مقرون‌به‌صرفه را برای بهبود لبخندتان فراهم می‌کند. این طرز می تواند یک طریق بسیار مؤثر برای روشن‌کردن رنگ طبیعی دندان‌ها باشد بدون این که سطح دندان را از فی مابین غالب شود. این روش نمی‌تواند به طور کامل رنگ دندان‌ها را تغییر و تحول دهد، ولی ممکن می باشد رنگ جانور را روشن‌تر کند. در این مقاله از شما‌را با اشکال روش‌های سفیدکردن دندان آشنا خواهیم کرد.
اشکال طرز‌ های سفید کردن دندان کدامند؟
طرز‌ها و تولیدات زیادی برای سفید کردن دندان‌ها وجود دارند. ممکن می باشد درباره‌ی این که برای سفیدکردن دندان‌هایتان از چه چیزی استعمال نمایید و این که کدام مورد ایمن می باشد مبتلا سردرگمی شده باشید. سه تیم‌بندی کلی از روش‌های سفیدکردن دندان وجود داراست که عبارت‌اند از:
بوسیله دندانپزشک در مطب استفاده میشوند.
به وسیله دندانپزشک برای استفاده در خانه تجویز می شوند.
بدون نسخه توسط خود بیمار تهیه میشوند و فارغ از استیناف دندانپزشک استفاده میشوند.
کارداران زیر در انتخاب طریق درمانی تأثیرگذار می باشند:
نوع تغییر رنگی که برای دندان‌هایتان رخ داده هست.
هزینه‌های درمانی و روش درمان
سن (این مورد مربوط به کودکان می باشد)
سابقه دریافت خدمات دندانپزشکی (از جمله پرکردن و روکش‌)
خدمات دندانپزشکی
با بهترین کیفیت از پزشکان برتر
بهترین راه‌های سفید کردن دندان فوری چیست؟ (برای سفید شدن دندان چیکار کنیم؟)
وقتی برای سفید کردن دندان‌هایتان به دندانپزشک مراجعه نمایید، با آیتم‌های زیادی روبرو می‌شوید. شما با مشورت با دندانپزشک می‌توانید بهترین طرز را برای سفیدکردن دندان‌هایتان انتخاب فرمایید. گزینه‌های شما عبارت‌اند از:
۱. سفید کردن دندان در دندانپزشکی و بلیچینگ سفید کننده دندان
یکی از‌از روش‌های سفید کردن دندان‌ها، بلیچینگ دندان می باشد. طی این مراحل، پزشک معالج دندانپزشک از هیدروژن پراکسید یا کاربامید پروکساید که یک ماده ایمن می‌باشد به‌عنوان ماده فعال استعمال می‌کند. این مواد شیمیایی به دندان‌ها نفوذ می‌کنند و هم لکه‌های سطحی و هم تغییر‌و تحول رنگ عمیق‌تر مینا را از میان می برند. تصاویر و نتایجی که مراجعان از قبل و آن گاه بلیچینگ دندان در شبکه‌های اجتماعی از خودشان منتشر کرده‌اند، بازگوی این هست که بلیچینگ می‌تواند در مدت فرصت کمتر از یک سال عالی باشد البته بعد از ان نیاز به ترمیم دارااست.

سفید کردن دندان ها با بلیچینگ چه تفاوتی دارااست؟
اصطلاح «بلیچینگ» تنها وقتی مجاز به استعمال می باشد که دندان‌ها فراتر از رنگ طبیعی‌شان سفید می‌شوند. این در زمینه‌ی تولید ها حاوی مواد سفیدکننده (معمولا هیدروژن پراکسید یا کاربامید پروکساید) صدق می‌کند.
از طرف دیگر، اصطلاح «سفیدکردن» به بازگرداندن رنگ طبیعی دندان، با ازبین‌بردن لکه‌های روی سطح دندان اشاره دارااست؛ بدین ترتیب هر محصولی (همچون خمیردندان) که برای تمیزکردن دندان‌ها به کارگیری می‌گردد، یک سفید کننده محسوب می‌شود.

۲. ونیر کامپوزیت یا پرسلین
کامپوزیت دندان چیست؟ گه گاه، سایر طریق‌های سفید کردن دندان کافی نیستند و برای بازگرداندن سفیدی و زیبایی اولیه به لبخندتان، به ونیر نیاز دارید. این روکش‌های خیلی نازک از پورسلین یا رزین کامپوزیت ساخته شده‌اند. ونیرها روی بخش جلویی یک یا تعدادی دندان چسبانده میشوند تا لبخندی سفیدتر، متقارن‌تر و طبیعی‌تر را به شما هدیه بدهند.

درخصوص سفید کردن دندان با کامپوزیت یا پورسلین باید بدانید که این ونیرها در واقع دندان‌های واقعی‌تان را سفید نمی کنند یا منجر تغییر تحول رنگ آنها نمیشوند. بلکه مواد کامپوزیت یا پورسلین با قرارگرفتن روی سطح دندان‌ها، ظاهر زیباتر و سفیدتری به آن‌ها می دهند.

۳. برفی کردن دندان با لمینت (سفید شدن دندان لمینت)
لمینت‌ها همچون یک روکش نازک روی سطح جلویی دندان‌ها قرار می‌گیرند تا ظاهر دندان‌ها را بهبود بخشند. لمینت دندان هم کوشش مشابهی با ونیر دارد با این تفاوت که خیلی نازک‌تر می باشد و یکی از مزایای لمینت دندان این است که برای قراردادن آن نیازی به برداشتن سطح زیادی از مینای دندان نیست. به کار گیری از لمینت یک طریق سفیدکردن دندان هست که معمولا دوامی در بین ۷ الی ۱۵ سال دارد و بعد باید لمینت را عوض کرد. گونه های لمینت سرامیکی و لمینت متحرک دندان نیز آیتم مناسبی برای سفید کردن دندان‌ها می باشند.


لمینت‌ها همچون یک روکش نازک روی سطح جلویی دندان‌ها قرار می‌گیرند تا ظاهر دندان‌ها را بهبود بخشند.
۴. سفید کردن دندان با جرم‌ گیری
جرم گیری دندان یکی از رایج‌ترین روش های سفید شدن دندان در دندانپزشکی می باشد. در طول معاینات معمول دندانپزشکی، دندانپزشک دندان‌ها را تا خط لثه پاک می‌کند. در جرم‌گیری عمیق، دندانپزشک، پلاک و تارتار روی دندان‌های زیرخط لثه را از حوزه‌ پاکت میان دندان‌ها و لثه‌ها برمی‌دارد (این پاکت زمانی ساخت میشود که التهاب وجود دارد، در موقعیت ساده لثه می بایست تماما به گوشه و کنار هر دندان چسبیده باشد).

طی جرم‌ گیری دندان بافت لثه به‌آرامی عقب زده میگردد. آنگاه دندانپزشک روشی به نام روت پلنینگ را جاری ساختن می دهد که در آن سطوح قابل‌مشاهده ریشه‌ها صاف می‌شوند تا دست اندرکاران التهابی (مانند جرم، میکروارگانیسم‌ها و سموم) تمیز شوند و دندان‌ها دوباره به لثه‌ها بچسبند.

معمولا هدف از جرم‌گیری عمیق و روت پلنینگ، درمان پریودنتیت (بیماری لثه) می‌باشد؛ اما این فرایند برای برطرف‌کردن پلاک و زرد شدن دندان و سفید شدن فوری دندان نیز مؤثر می‌باشد. اما جرم‌گیری در مقایسه با سایر درمان‌های آب ژاور نتیجه ها چشمگیری را فراهم نمی‌کند.

یک پیشنهاد برای شما، در شما می‌توانید بهترین دندانپزشک را برای اعمال خدمات زیبایی دندان مانند سفید کردن دندان و بلیچینگ پیدا فرمائید، به‌صورت تلفنی یا اینترنتی با آنها مشاوره فرمایید و در صورت نیاز جهت دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

۵. سفید کردن دندان با لیزر و پروسه سفید شدن دندان با لیزر
در طریق سفید کردن دندان با لیزر، حرارت لیزر مواد شیمیایی مو جود در ژل سفید کننده را فعال می‌کند و نتایج سریع و مؤثری را مهیا می‌کند. در حالتی که دنبال سفید شدن دندان‌های زرد در یک روز هستید، لیزر قادر است گزینش مناسبی برای شما باشد. سفید کردن دندان با لیزر یکی‌از گونه های خدمات دندانپزشکی می‌باشد که در مطب دندانپزشک ایفا می شود. این فرآیند دربرگیرنده یک سری مرحله معمولی می‌باشد:

استارت دندانپزشک یک محافظ پلاستیکی یا لاستیکی در دهان شما قرار می دهد تا دهانتان بازبماند.
سپس از یک‌لایه محافظ روی لثه‌های شما استفاده می‌کند تا از آنان در عوض ژل سفید کننده نگهداری کند. این لایه‌ها معمولا سفت می شوند و یک‌لایه همچون لاستیک را روی لثه‌هایتان تولید می‌کنند. این لایه به غربت از تحریک و سوزش لثه امداد می‌کند.
هنگامی که لایه محافظ تشکیل شد، دندانپزشکتان بادقت ژل سفید کننده را روی دندان‌هایتان به کار گیری می‌کند. بعد از یک لیزر خودکار مانند برای فعال‌کردن ژل به کارگیری می‌کند. در این مرحله ژل کف می‌کند. این به این معناست که در هم اکنون اثرگذاشتن برای ازبین‌بردن لکه‌های روی دندان‌های شماست.
ژل برای چندین دقیقه روی دندان‌های شما باقی می‌ماند. سپس دندانپزشک آن را با یک وکیوم کوچک پاک می‌کند. دندانپزشک این روند را ۳ الی ۴ بار تکرار می‌کند تا هنگامی که دندان‌های شما به رنگ دلخواه برسند.
در نهایت دندانپزشک دهان شما‌را شستشو می دهد و لایه محافظ را از روی لثه‌های شما برمی‌دارااست.
عوارض سفیدکردن دندان با لیزر چیست؟
سفیدکردن دندان با لیزر یک نحوه ایمن و مؤثر می باشد. احتمال این که این پروسه سبب به بروز عوارض جانبی دورازشوخی شود خیلی تحت می باشد، البته این روند قادر است حس اذیت شدن موقتا را ایجاد کند.

برای دوری از این عوارض جانبی، تا یک‌سری روز بعد از این پروسه، از مصرف مواد غذایی و آبمیوه‌های سرد و گرم پرهیز کنید. در نهایت باید بدانید که زنان باردار و شیرده نباید سفیدکردن دندان با لیزر (سایر گونه های روند‌های سفیدکردن دندان) را اجرا دهند.

به دنبال تغییری اساسی در فیس‌ات با جرم‌گیری دندونات هستی؟

با پزشک معالج مشورت کن

مشورت کردن آنلاین دکتر دندان پزشکبهترین دکتر معالج دندانپزشک

۶. سفید کردن دندان با طریق زیرکونیوم
زیرکونیا یک ماده نسبتا جدید در دندانپزشکی هست و مزایای زیادی را ارائه می‌دهد که منجر شده بیماران و دندانپزشکان توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند. دی‌اکسید زیرکونیوم اکسیدی می‌باشد که از فلز زیرکونیوم ایجاد شده است.
زیرکونیا از مواد زیست سازگاری ایجاد شده است که خواصی مشابه با تیتانیوم را ارائه می‌دهند. استعمال از روکش‌های زیرکونیا به‌عنوان یک ماده برای ترمیم‌ دندان از اوایل دهه ۲۰۰۰ موردتوجه قرار گرفت و از آن زمان این روکش‌ها دربین دندانپزشکان محبوبیت زیادی پیدا کردند.
یک کدام از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این روکش‌ها، مقاومت بالا در ازای لکه هست. زیرکونیا میتواند بسیار خوب از روکش‌های سرامیکی یا اکریلیک در ازای لکه مقاومت کند. عده ای که به‌دنبال سفیدکردن دندان‌های خود هستند می‌توانند این روکش را تعیین کنند. روکش‌های زیرکونیا می‌توانند در عوض لکه‌های قهوه، چای و نیکوتین از خود مقاومت بالایی نماد دهند.

۷. سفید کردن دندان تصنعی و مصنوعی
دندان‌های تصنعی و مصنوعی با لکه‌های سطحی ساخته می‌شوند و نیاز به پرداخت یا تمیز کردن دارا هستند، ولی نمی‌اقتدار آن‌ها‌را با نحوه‌های خانگی سفید کرد و به کیت‌های آبژاور، محلول یا خمیر دندان سفیدکننده پاسخ نمی‌دهند.

قرص آب ژاور دندان تصنعی نیز وجود دارا هستند که توسط انجمن‌های دندانپزشکی در فقید پذیرفته شده‌اند تا علاوه‌بر جرم‌گیری، التهاب و عفونت را هم کاهش دهند. بهتر است همچنان قبل از به کار گیری از آن ها با دندانپزشک خود مشورت نمائید.

۸. سفید شدن دندان ارتودنسی
دندانپزشک یا کارشناس ارتودنسی شما معمولاً سفید کردن دندان‌هایتان را برای بعد از باز کردن بریس پیشنهاد می‌کند (البته ممکن می‌باشد یکبار جرم گیری کلی قبل از قرار دادن ارتودنسی ثابت احتیاج باشد). این به این عامل می باشد که برخی از بیماران با برداشتن بریس‌های خود بعد از حدود یک یا دو سال، متوجه رنگ ناهموار دندان می‌شوند.

۹. سفید شدن دندان سیگاری
رویه‌ حل سفید ماندن دندان در افراد سیگاری چیست؟ یکی از عوارض سیگار، زرد رنگ شدن دندان‌ها می‌باشد. درمان‌های آب ژاور دندان تا حدی می‌توانند برای این افراد مؤثر باشند ولی بهترین راه‌حل این می‌باشد که این افراد سیگار را رخنه‌ کنند.

برچسب ها متخصص دندانپزشک ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 115
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 259
  • بازدید سال : 1269
  • بازدید کلی : 1952
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی