loading...

مرجع تخصصی مقالات دندانپزشکی

بازدید : 7
شنبه 25 فروردين 1403 زمان : 17:12

کامپوزیت ips یکی شیوه‌های زیبایی محبوب هست. درمان‌های زیبایی دندان امروزه تنوع زیادی دارند و نصیب بیشتر خدمات دندانپزشکی مربوط به حوزه زیبایی دهان و دندان هست. کامپوزیت‌ها یکی از متریال‌های مهم آیتم استعمال در زیبایی دندان میباشند که به‌صورت روکش روی دندان‌ها متخصص دندانپزشک قرار می گیرند تا ظاهر دندان‌ها یکپارچه‌تر، صاف‌تر، سفید و زیباتر دیده شود.

با این حال کامپوزیت‌ها گونه های مختلفی دارا‌هستند که تفاوت آن‌ها در کیفیت تولید، استحکام و متریال آیتم استعمال در آنهاست. یکی از انواع پرکاربرد کامپوزیت‌ها، کامپوزیت IPS می باشد که در این نوشته‌ی‌علمی می‌خواهیم به پژوهش آن بپردازیم.

چنانچه قصد انجام کامپوزیت IPS را دارید، به طبع با دندانپزشک مشورت کردن کنید تا مطمئن شوید این‌راه برای شما مناسب می‌باشد. شما میتوانید از طریق سایت با بهترین پزشکان در زمینه ی باشید. در ضمن سیستم تعیین وقت حضوری قابلیت و امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود داراست.

کامپوزیت ips چیست؟
کامپوزیت IPS جزء خدمات دندانپزشکی و کامپوزیت‌های آماده‌ای می باشد که از گذشته ساخته شده است. این کامپوزیت که با عنوان IPS Empress Direct نیز شناخته می‌گردد، یک کامپوزیت بسیار زیبا و بادوام می باشد که از آن برای روکش دندان‌ها استفاده میشود. این کامپوزیت‌ها در دسته تولیدها ترمیم‌کننده‌های مستقیم تیم‌بندی می گردند. این محصول ها مستقیماً برای ترمیم دندان‌ها استعمال می شوند.

کامپوزیت های ips از یک ماده سرامیک شیشه‌ای فشرده داغ تهیه شده و به‌عنوان یک کامپوزیت نانوهیبریدی شناخته میگردد. این فرآورده کیفیت و ساختار به خصوصی دارد که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای اکثر ترمیم‌های دندان در عالم تبدیل کرده است.

خدمات دندانپزشکی

با بهترین کیفیت از پزشکان بلندتر

۲۰۰۰+ خدمتمشاهده همه
کاربرد کامپوزیت ips (کامپوزیت آمریکایی ips)
IPS Empress Direct یک کامپوزیت بسیار زیبا برای پر کردن حفره‌های دندان‌های قدامی و خلفی می‌باشد. این کامپوزیت‌های نانوهیبریدی سرامیکی دوام و استحکام بالایی دارا هستند و می توانند برای مالامال کردن حفره‌های دندان‌های قدامی و خلفی آیتم استفاده قرار بگیرند.

از آنها برای زیبایی دندان‌ها به کار گیری می شود. علاوه بر این کامپوزیت آمریکایی IPS با دوام بالایی که دارد به‌صورت ویژه برای ارتقا استحکام تاج دندان‌ها آیتم به کار گیری قرار میگیرد.

با یاری این کامپوزیت‌های از گذشته ساخته شده و فراهم می‌توان مدل دندان‌ها را به‌صورت سفارشی ترمیم کرد و طراحی لبخند را ایفا داد. از کامپوزیت ips برای پوشاندن تغییر رنگ‌های ناخواسته دندان‌ها، سطح ها فلزی روی دندان که در معرض رویت کرد هستند و لکه‌ها و تیرگی‌های ایجاد شده در منطقه قدامی و خلفی استعمال میگردد.

متن انگلیسی:
IPS Empress Direct is a universal, nano-hybrid composite for direct restorative and esthetic procedures
ترجمه متن:
کامپوزیت IPS یک کامپوزیت نانوهیبریدی جهانی برای اعمال ترمیم و زیبایی دندان می باشد.

dentaltix
کامپوزیت ips برای چه اشخاصی مناسب است؟
کامپوزیت های دندانی IPS یک گزینه ترمیمی ایده‌آل برای کسانی هست که دندان‌های آنها از لحاظ سایز و اندازه با هم هماهنگی ندارند و در نتیجه دندان‌ها فارغ از نظم هستند. می‌توان با یاری این روکش‌های کاربردی اندازه دندان‌ها را یکی از کرد.

علاوه بر این وقتی که دندان‌ها در گیر ساییدگی و شکستگی می‌شوند، خصوصاً وقتی که لبه دندان‌های قدامی و خلفی میشکند، کامپوزیت ips برای این افراد مناسب هست. در نهایت کسانی که به دلیل سیگار کشیدن زیاد یا مصرف نوشیدنی‌های رنگی دندان‌هایشان تغییر تحول رنگ پیدا کرده (مانند دندان‌های زردرنگ یا لکه‌های قهوه‌ای روی دندان‌ها) می‌توانند از کامپوزیت‌های اجرا بدون واسطه IPS برای سفیدکردن دندان استعمال کنند.


از کامپوزیت ips برای رفع لک دندان و اصلاح لبخند استعمال می‌شود.
کامپوزیت ips برای چه افرادی مناسب نیست؟
مانند سایر درمان‌های زیبایی با کامپوزیت، کامپوزیت های IPS هم برای افرادی که دندان‌های پوسیده دارا‌هستند آیتم مناسبی نیست. از طرفی این درمان شاید مورد مناسبی برای افرادی که به کاشت دندان نیاز دارند هم نباشد. علاوه بر این، این کامپوزیت‌ها برای کسانی که فاصله دندان‌های آنان بسیار زیاد است ممکن می‌باشد مورد مناسبی نباشد.

کاندیدهای مناسب برای کامپوزیت IPS کاندیدهای نامناسب برای کامپوزیت IPS
افرادی با دندان‌های نا مرتب یا دارای اندازه‌های نامتناسب افراد با دندان‌های پوسیده
اشخاصی که دندان‌هایشان مبتلا ساییدگی یا شکستگی شد‌ه‌است، خصوصاً در گوشه دندان‌های قدامی و خلفی افرادی که به کاشت دندان نیاز دارا هستند.
افراد با دندان‌های تغییر رنگ یافته به دلیل سیگار کشیدن زیاد یا مصرف آبمیوه‌های رنگی (مانند دندان‌های رنگ زرد یا لکه‌های قهوه‌ای) افرادی با فاصله زیاد بین دندان‌ها
به کارگیری برای رفع لک دندان و اصلاح لبخند –
کاندید مناسب و نامناسب کامپوزیت ips
فواید کامپوزیت ips
به کار گیری از کامپوزیت IPS مزیت‌های زیادی دارد که موجب شده بخش اعظمی از افراد که کاندید مناسبی برای استفاده از این کامپوزیت‌ها هستند این درمان زیبایی را انتخاب کنند. اول از کلیه اینکه این کامپوزیت‌ها به‌سادگی می توانند برای زیبایی دندان‌ها به کار گیری شوند و تاثیر آنها در زیبایی لبخند بیماران بسیار زیاد می باشد.

وجود تنوع بالایی از سایه‌ها و رنگ‌ها و امکان گزینش از میان انواع کامپوزیت ips مات و پر‌نور موجب شده که بتوان از آن برای ساخت ترمیم‌هایی با ظاهر طبیعی استفاده کرد.

استعمال از کامپوزیت های IPS بسیار سهل و آسان و شل می‌باشد و دندانپزشک می‌تواند در زمانی کوتاه و بدون دردسر سایر تکنیک‌ها، آن‌ها را برای بیمار نصب کند. کیفیت و دوام این کامپوزیت‌ها نیز بسیار زیاد هست و دوام بالایی را خصوصاً به تاج دندان‌های خلفی و قدامی میبخشد.

نتایج زیبایی استعمال از این کامپوزیت‌ها با ماندگاری زیاد‌روزگار، جابه‌جایی راحت برای مواردی که نیاز به درآوردن کامپوزیت یا تغییر آن وجود داراست، زیبایی‌شناسی کارآمد و کوشش بالا از دیگر فواید کامپوزیت ips است.

نکته حائض اهمیت دیگر در زمینه ی این نوع کامپوزیت‌ها این می‌باشد که مواد آیتم استعمال در ساختشان استحکام بالایی دارد و به همین دلیل زمانه زمان زیادی روی دندان‌ها فارغ از تغییر و تحول رنگ باقی میماند. مواد گزینه به کار گیری در ساخت این کامپوزیت‌ها نیز سازگاری بالایی با لثه‌ها دارااست و در سود کمترین میزان عوارض برای بیماران تشکیل داد میشود.

کامپوزیت IPS نقص‌ دندانت رو اصلاح می‌کنه؟

سوالاتت رو از دکتر بپرس.

دکتر معالج دندانپزشک آنلاینبهترین پزشک دندانپزشک

مراحل کاشت کامپوزیت ips
کامپوزیت دندان چه‌طور می‌باشد؟ یک کدام از ویژگی‌های اصلی درباره ی کاشت کامپوزیت IPS این است که اعمال آن خلاف اکثر روش‌های ترمیمی و زیبایی دندان ابهام زیادی ندارد. در مرحله اولیه مانند هر درمان زیبایی دیگری پزشک معالج باید شرایط دهان و دندان بیمار را مطالعه کرده و مطمئن شود که پوسیدگی دندان وجود نداشته باشد.

در این مرحله دندانپزشک دندان‌های بیمار را برای کاشت کامپوزیت‌ها آماده می‌کند. برطرف کردن جرم‌های دندانی، نظافت کردن دندان‌ها برای نصب کامپوزیت و درمان پوسیدگی‌ها و از همه اساسی‌تر درمان عفونت‌های دهان و دندان در صورت وجود، از اقدامات اولیه‌ای می باشد که دکتر معالج اعمال می‌دهد.

هنگامی که دندان‌ها به طور کاملً برای نصب روکش‌های کامپوزیت آماده شدند، دندانپزشک به صورت کامل دهان و دندان‌ها را خشک می‌کند و مطمئن می شود که هیچ نوع رطوبتی (رطوبت بزاق دهان) روی دندان‌ها وجود ندارد. این رطوبت قادر است مانع نصب درست کامپوزیت روی دندان‌ها شود.

حالا با دقت به رنگ دندان‌ها، اندازه و شرایطی که دارا هستند بهترین و سازگارترین کامپوزیت ips برای بیمار گزینش می‌شود. دندانپزشک از یک چسب منحصر که همان چسب باندینگ می باشد روی دندان‌ها استعمال می‌کند. این چسب روی دندان‌هایی که باید کامپوزیت های IPS روی آن قرار بگیرد زده می‌شود. با تنظیماتی که دندانپزشک در این مرحله جاری ساختن میدهد، یک سطح صاف و مناسب برای قرار دادن کامپوزیت‌ها ایجاد می شود.

اکنون در مرحله نقطه نهایی وهله به نصب کامپوزیت های ips روی سطح دندان‌ها می‌رسد. دندانپزشک با گزینش رنگ و محصول مناسب کامپوزیت‌ها، یک لایه نازک از آن را روی سطح دندان‌ها می‌چسباند. نکته قابل توجه این که معمولاً در این نحوه نصب کامپوزیت نیازی به تراش دندان نیست، به این دلیل‌که لایه کامپوزیتی که روی دندان‌ها قرار می‌گیرد بسیار نازک است. فقط در برخی موردها ممکن است به دلیل عدم هماهنگی در بین اندازه‌های دندان‌ها (کوتاه و بلند بودنشان) نیاز باشد که پاره ای تراش دندانی نیز انجام شود.

رنگهای کامپوزیت ips
یکی ویژگی‌های اساسی کامپوزیت ips این است که آنها در ۳۲ رنگ مختلف و ۵ سطح شفافیت وجود دارند. به این ترتیب می‌توان از در بین رنگ‌های متعدد، رنگ مناسب و سازگار با دندان‌های هر بیمار را گزینش کرد. مبنی بر ذوق بیماران و از همه اصلی‌تر تشخیص دندانپزشک می‌قدرت رنگ مناسب برای دندان‌های هر بیمار را انتخاب کرد.

طیف رنگی کامپوزیت آی پی اس به طوری می باشد که می‌توان با تعیین آن ها یک ظاهر طبیعی را روی دندان‌ها ساخت. انواع مات این کامپوزیت‌ها نیز علاقه مندان زیادی دارد و می‌تواند زیبایی و دوام بسیار بیشتری را به سطح دندان‌ها اضافه کند.

متن انگلیسی:
It is available in five different translucency levels. Therefore, different types of anatomical features can be faithfully reproduced
ترجمه متن:
کامپوزیت IPS در پنج سطح شفافیت متعدد وجود دارااست، بنابراین اشکال مختلفی از ویژگی‌ها را می‌اقتدار بازتولید کرد.

dccshop

کامپوزیت ips در ۳۲ رنگ و ۵ سطح شفافیت ارائه میگردد.
واحد سنجش ماندگاری کامپوزیت ips
یکی از ویژگی‌های مهم در خصوص کامپوزیت IPS این هست که آنها دوام زیادی دارا‌هستند. استحکام بالای مواد مورد استفاده در تشکیل داد این کامپوزیت‌ها موجب شده که آنها به‌عنوان یک درمان زمانبر‌روزگار برای ترمیم دندان‌های جراحت‌دیده در نظر گرفته شوند.

در صورتی‌که که بیماران حفظ‌های مایحتاج را ایفا دهند و تمامی نکات و راهبرد‌های پزشک را رعایت کنند، سال‌ها می‌توانند این کامپوزیت های IPS را روی دندان‌ها داشته باشند. با این حال در صورت عدم رعایت نکات حفظ از کامپوزیت IPS، این روکش‌ها نیز مبتلا شکستگی، لکه و ساییدگی می گردند.

شایستگی قبل از کامپوزیت IPS
برای فراهم شدن جهت اعمال درمان زیبایی دندان با کامپوزیت های آی پی اس لازم هست که حتماً قبل از درمان دندان‌ها از نگاه تمیزی، سالمی و عدم پوسیدگی تحلیل شوند. در صورت وجود عفونت‌های فعال دهان و دندان احتمالاً دکتر از داروهایی برای رفع عفونت استعمال می‌کند و تا از دربین رفتن عفونت‌های دندانی معطل می‌ماند. در روز درمان هم بایستی مسلماً بهداشت دهان و دندان رعایت خواهد شد و دندان‌ها به صورت بدون نقص با نخ دندان و مسواک منزه شوند.

نگهداری های بعد از کامپوزیت ips
رعایت نکات حفظ بعد از انجام کامپوزیت ips تاثیر زیادی روی واحد سنجش ماندگاری این درمان زیبایی دارد. اولیه از تمامی باید حداقل برای روزگار ۲۴ ساعت بعد از درمان از مصرف هر نوع آبمیوه رنگی و اسیدی مانند قهوه، چای و نوشابه جلوگیری کرد. مصرف غذاهای رنگی هم تا ۲۴ ساعت بعد از درمان ممنوع می باشد.

مانند هر روش زیبایی و درمانی دیگری می بایست پس از جاری ساختن کامپوزیت IPS هم مراقب بهداشت دهان و دندان بود. نظافت کردن دندان‌ها بعد از هر وعده غذایی و مسواک زدن لزوم زیادی دارد. اما دقت نمایید که حتماً از یک مسواک نرم و یک خمیردندان مناسب با روکش‌های دندانی به کار گیری نمایید.

بعد از درمان کامپوزیت ips هم بایستی مراقبت گاز زدن و نحوه خوردن غذاها باشید. از گاز زدن میوه‌های سفت مانند سیب و هویج یا میل کردن غذاهایی که می‌تواند موجب شکستگی و جراحت به کامپوزیت‌ها شود دوری کنید. سیگار کشیدن یا مصرف دخانیات میتواند روی ماندگاری و کیفیت کامپوزیت‌های IPS تاثیر بگذارد؛ بدین ترتیب به‌این زمینه خیلی توجه فرمایید.

در نهایت این که باید جلسات چکاپ خود را ایفا دهید و نسبتاًً شش ماه یک بار برای ملاقات با دندانپزشکتان وقت بگیرید. اعمال روتین‌های حفظ از دندان و جاری ساختن کارهایی مانند پولیش دندان در مطب دندانپزشکی می تواند به ماندگاری و نگهداری کیفیت کامپوزیت آی پی اس امداد زیادی کند.

کامپوزیت ips یکی شیوه‌های زیبایی محبوب هست. درمان‌های زیبایی دندان امروزه تنوع زیادی دارند و نصیب بیشتر خدمات دندانپزشکی مربوط به حوزه زیبایی دهان و دندان هست. کامپوزیت‌ها یکی از متریال‌های مهم آیتم استعمال در زیبایی دندان میباشند که به‌صورت روکش روی دندان‌ها متخصص دندانپزشک قرار می گیرند تا ظاهر دندان‌ها یکپارچه‌تر، صاف‌تر، سفید و زیباتر دیده شود.

با این حال کامپوزیت‌ها گونه های مختلفی دارا‌هستند که تفاوت آن‌ها در کیفیت تولید، استحکام و متریال آیتم استعمال در آنهاست. یکی از انواع پرکاربرد کامپوزیت‌ها، کامپوزیت IPS می باشد که در این نوشته‌ی‌علمی می‌خواهیم به پژوهش آن بپردازیم.

چنانچه قصد انجام کامپوزیت IPS را دارید، به طبع با دندانپزشک مشورت کردن کنید تا مطمئن شوید این‌راه برای شما مناسب می‌باشد. شما میتوانید از طریق سایت با بهترین پزشکان در زمینه ی باشید. در ضمن سیستم تعیین وقت حضوری قابلیت و امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود داراست.

کامپوزیت ips چیست؟
کامپوزیت IPS جزء خدمات دندانپزشکی و کامپوزیت‌های آماده‌ای می باشد که از گذشته ساخته شده است. این کامپوزیت که با عنوان IPS Empress Direct نیز شناخته می‌گردد، یک کامپوزیت بسیار زیبا و بادوام می باشد که از آن برای روکش دندان‌ها استفاده میشود. این کامپوزیت‌ها در دسته تولیدها ترمیم‌کننده‌های مستقیم تیم‌بندی می گردند. این محصول ها مستقیماً برای ترمیم دندان‌ها استعمال می شوند.

کامپوزیت های ips از یک ماده سرامیک شیشه‌ای فشرده داغ تهیه شده و به‌عنوان یک کامپوزیت نانوهیبریدی شناخته میگردد. این فرآورده کیفیت و ساختار به خصوصی دارد که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای اکثر ترمیم‌های دندان در عالم تبدیل کرده است.

خدمات دندانپزشکی

با بهترین کیفیت از پزشکان بلندتر

۲۰۰۰+ خدمتمشاهده همه
کاربرد کامپوزیت ips (کامپوزیت آمریکایی ips)
IPS Empress Direct یک کامپوزیت بسیار زیبا برای پر کردن حفره‌های دندان‌های قدامی و خلفی می‌باشد. این کامپوزیت‌های نانوهیبریدی سرامیکی دوام و استحکام بالایی دارا هستند و می توانند برای مالامال کردن حفره‌های دندان‌های قدامی و خلفی آیتم استفاده قرار بگیرند.

از آنها برای زیبایی دندان‌ها به کار گیری می شود. علاوه بر این کامپوزیت آمریکایی IPS با دوام بالایی که دارد به‌صورت ویژه برای ارتقا استحکام تاج دندان‌ها آیتم به کار گیری قرار میگیرد.

با یاری این کامپوزیت‌های از گذشته ساخته شده و فراهم می‌توان مدل دندان‌ها را به‌صورت سفارشی ترمیم کرد و طراحی لبخند را ایفا داد. از کامپوزیت ips برای پوشاندن تغییر رنگ‌های ناخواسته دندان‌ها، سطح ها فلزی روی دندان که در معرض رویت کرد هستند و لکه‌ها و تیرگی‌های ایجاد شده در منطقه قدامی و خلفی استعمال میگردد.

متن انگلیسی:
IPS Empress Direct is a universal, nano-hybrid composite for direct restorative and esthetic procedures
ترجمه متن:
کامپوزیت IPS یک کامپوزیت نانوهیبریدی جهانی برای اعمال ترمیم و زیبایی دندان می باشد.

dentaltix
کامپوزیت ips برای چه اشخاصی مناسب است؟
کامپوزیت های دندانی IPS یک گزینه ترمیمی ایده‌آل برای کسانی هست که دندان‌های آنها از لحاظ سایز و اندازه با هم هماهنگی ندارند و در نتیجه دندان‌ها فارغ از نظم هستند. می‌توان با یاری این روکش‌های کاربردی اندازه دندان‌ها را یکی از کرد.

علاوه بر این وقتی که دندان‌ها در گیر ساییدگی و شکستگی می‌شوند، خصوصاً وقتی که لبه دندان‌های قدامی و خلفی میشکند، کامپوزیت ips برای این افراد مناسب هست. در نهایت کسانی که به دلیل سیگار کشیدن زیاد یا مصرف نوشیدنی‌های رنگی دندان‌هایشان تغییر تحول رنگ پیدا کرده (مانند دندان‌های زردرنگ یا لکه‌های قهوه‌ای روی دندان‌ها) می‌توانند از کامپوزیت‌های اجرا بدون واسطه IPS برای سفیدکردن دندان استعمال کنند.


از کامپوزیت ips برای رفع لک دندان و اصلاح لبخند استعمال می‌شود.
کامپوزیت ips برای چه افرادی مناسب نیست؟
مانند سایر درمان‌های زیبایی با کامپوزیت، کامپوزیت های IPS هم برای افرادی که دندان‌های پوسیده دارا‌هستند آیتم مناسبی نیست. از طرفی این درمان شاید مورد مناسبی برای افرادی که به کاشت دندان نیاز دارند هم نباشد. علاوه بر این، این کامپوزیت‌ها برای کسانی که فاصله دندان‌های آنان بسیار زیاد است ممکن می‌باشد مورد مناسبی نباشد.

کاندیدهای مناسب برای کامپوزیت IPS کاندیدهای نامناسب برای کامپوزیت IPS
افرادی با دندان‌های نا مرتب یا دارای اندازه‌های نامتناسب افراد با دندان‌های پوسیده
اشخاصی که دندان‌هایشان مبتلا ساییدگی یا شکستگی شد‌ه‌است، خصوصاً در گوشه دندان‌های قدامی و خلفی افرادی که به کاشت دندان نیاز دارا هستند.
افراد با دندان‌های تغییر رنگ یافته به دلیل سیگار کشیدن زیاد یا مصرف آبمیوه‌های رنگی (مانند دندان‌های رنگ زرد یا لکه‌های قهوه‌ای) افرادی با فاصله زیاد بین دندان‌ها
به کارگیری برای رفع لک دندان و اصلاح لبخند –
کاندید مناسب و نامناسب کامپوزیت ips
فواید کامپوزیت ips
به کار گیری از کامپوزیت IPS مزیت‌های زیادی دارد که موجب شده بخش اعظمی از افراد که کاندید مناسبی برای استفاده از این کامپوزیت‌ها هستند این درمان زیبایی را انتخاب کنند. اول از کلیه اینکه این کامپوزیت‌ها به‌سادگی می توانند برای زیبایی دندان‌ها به کار گیری شوند و تاثیر آنها در زیبایی لبخند بیماران بسیار زیاد می باشد.

وجود تنوع بالایی از سایه‌ها و رنگ‌ها و امکان گزینش از میان انواع کامپوزیت ips مات و پر‌نور موجب شده که بتوان از آن برای ساخت ترمیم‌هایی با ظاهر طبیعی استفاده کرد.

استعمال از کامپوزیت های IPS بسیار سهل و آسان و شل می‌باشد و دندانپزشک می‌تواند در زمانی کوتاه و بدون دردسر سایر تکنیک‌ها، آن‌ها را برای بیمار نصب کند. کیفیت و دوام این کامپوزیت‌ها نیز بسیار زیاد هست و دوام بالایی را خصوصاً به تاج دندان‌های خلفی و قدامی میبخشد.

نتایج زیبایی استعمال از این کامپوزیت‌ها با ماندگاری زیاد‌روزگار، جابه‌جایی راحت برای مواردی که نیاز به درآوردن کامپوزیت یا تغییر آن وجود داراست، زیبایی‌شناسی کارآمد و کوشش بالا از دیگر فواید کامپوزیت ips است.

نکته حائض اهمیت دیگر در زمینه ی این نوع کامپوزیت‌ها این می‌باشد که مواد آیتم استعمال در ساختشان استحکام بالایی دارد و به همین دلیل زمانه زمان زیادی روی دندان‌ها فارغ از تغییر و تحول رنگ باقی میماند. مواد گزینه به کار گیری در ساخت این کامپوزیت‌ها نیز سازگاری بالایی با لثه‌ها دارااست و در سود کمترین میزان عوارض برای بیماران تشکیل داد میشود.

کامپوزیت IPS نقص‌ دندانت رو اصلاح می‌کنه؟

سوالاتت رو از دکتر بپرس.

دکتر معالج دندانپزشک آنلاینبهترین پزشک دندانپزشک

مراحل کاشت کامپوزیت ips
کامپوزیت دندان چه‌طور می‌باشد؟ یک کدام از ویژگی‌های اصلی درباره ی کاشت کامپوزیت IPS این است که اعمال آن خلاف اکثر روش‌های ترمیمی و زیبایی دندان ابهام زیادی ندارد. در مرحله اولیه مانند هر درمان زیبایی دیگری پزشک معالج باید شرایط دهان و دندان بیمار را مطالعه کرده و مطمئن شود که پوسیدگی دندان وجود نداشته باشد.

در این مرحله دندانپزشک دندان‌های بیمار را برای کاشت کامپوزیت‌ها آماده می‌کند. برطرف کردن جرم‌های دندانی، نظافت کردن دندان‌ها برای نصب کامپوزیت و درمان پوسیدگی‌ها و از همه اساسی‌تر درمان عفونت‌های دهان و دندان در صورت وجود، از اقدامات اولیه‌ای می باشد که دکتر معالج اعمال می‌دهد.

هنگامی که دندان‌ها به طور کاملً برای نصب روکش‌های کامپوزیت آماده شدند، دندانپزشک به صورت کامل دهان و دندان‌ها را خشک می‌کند و مطمئن می شود که هیچ نوع رطوبتی (رطوبت بزاق دهان) روی دندان‌ها وجود ندارد. این رطوبت قادر است مانع نصب درست کامپوزیت روی دندان‌ها شود.

حالا با دقت به رنگ دندان‌ها، اندازه و شرایطی که دارا هستند بهترین و سازگارترین کامپوزیت ips برای بیمار گزینش می‌شود. دندانپزشک از یک چسب منحصر که همان چسب باندینگ می باشد روی دندان‌ها استعمال می‌کند. این چسب روی دندان‌هایی که باید کامپوزیت های IPS روی آن قرار بگیرد زده می‌شود. با تنظیماتی که دندانپزشک در این مرحله جاری ساختن میدهد، یک سطح صاف و مناسب برای قرار دادن کامپوزیت‌ها ایجاد می شود.

اکنون در مرحله نقطه نهایی وهله به نصب کامپوزیت های ips روی سطح دندان‌ها می‌رسد. دندانپزشک با گزینش رنگ و محصول مناسب کامپوزیت‌ها، یک لایه نازک از آن را روی سطح دندان‌ها می‌چسباند. نکته قابل توجه این که معمولاً در این نحوه نصب کامپوزیت نیازی به تراش دندان نیست، به این دلیل‌که لایه کامپوزیتی که روی دندان‌ها قرار می‌گیرد بسیار نازک است. فقط در برخی موردها ممکن است به دلیل عدم هماهنگی در بین اندازه‌های دندان‌ها (کوتاه و بلند بودنشان) نیاز باشد که پاره ای تراش دندانی نیز انجام شود.

رنگهای کامپوزیت ips
یکی ویژگی‌های اساسی کامپوزیت ips این است که آنها در ۳۲ رنگ مختلف و ۵ سطح شفافیت وجود دارند. به این ترتیب می‌توان از در بین رنگ‌های متعدد، رنگ مناسب و سازگار با دندان‌های هر بیمار را گزینش کرد. مبنی بر ذوق بیماران و از همه اصلی‌تر تشخیص دندانپزشک می‌قدرت رنگ مناسب برای دندان‌های هر بیمار را انتخاب کرد.

طیف رنگی کامپوزیت آی پی اس به طوری می باشد که می‌توان با تعیین آن ها یک ظاهر طبیعی را روی دندان‌ها ساخت. انواع مات این کامپوزیت‌ها نیز علاقه مندان زیادی دارد و می‌تواند زیبایی و دوام بسیار بیشتری را به سطح دندان‌ها اضافه کند.

متن انگلیسی:
It is available in five different translucency levels. Therefore, different types of anatomical features can be faithfully reproduced
ترجمه متن:
کامپوزیت IPS در پنج سطح شفافیت متعدد وجود دارااست، بنابراین اشکال مختلفی از ویژگی‌ها را می‌اقتدار بازتولید کرد.

dccshop

کامپوزیت ips در ۳۲ رنگ و ۵ سطح شفافیت ارائه میگردد.
واحد سنجش ماندگاری کامپوزیت ips
یکی از ویژگی‌های مهم در خصوص کامپوزیت IPS این هست که آنها دوام زیادی دارا‌هستند. استحکام بالای مواد مورد استفاده در تشکیل داد این کامپوزیت‌ها موجب شده که آنها به‌عنوان یک درمان زمانبر‌روزگار برای ترمیم دندان‌های جراحت‌دیده در نظر گرفته شوند.

در صورتی‌که که بیماران حفظ‌های مایحتاج را ایفا دهند و تمامی نکات و راهبرد‌های پزشک را رعایت کنند، سال‌ها می‌توانند این کامپوزیت های IPS را روی دندان‌ها داشته باشند. با این حال در صورت عدم رعایت نکات حفظ از کامپوزیت IPS، این روکش‌ها نیز مبتلا شکستگی، لکه و ساییدگی می گردند.

شایستگی قبل از کامپوزیت IPS
برای فراهم شدن جهت اعمال درمان زیبایی دندان با کامپوزیت های آی پی اس لازم هست که حتماً قبل از درمان دندان‌ها از نگاه تمیزی، سالمی و عدم پوسیدگی تحلیل شوند. در صورت وجود عفونت‌های فعال دهان و دندان احتمالاً دکتر از داروهایی برای رفع عفونت استعمال می‌کند و تا از دربین رفتن عفونت‌های دندانی معطل می‌ماند. در روز درمان هم بایستی مسلماً بهداشت دهان و دندان رعایت خواهد شد و دندان‌ها به صورت بدون نقص با نخ دندان و مسواک منزه شوند.

نگهداری های بعد از کامپوزیت ips
رعایت نکات حفظ بعد از انجام کامپوزیت ips تاثیر زیادی روی واحد سنجش ماندگاری این درمان زیبایی دارد. اولیه از تمامی باید حداقل برای روزگار ۲۴ ساعت بعد از درمان از مصرف هر نوع آبمیوه رنگی و اسیدی مانند قهوه، چای و نوشابه جلوگیری کرد. مصرف غذاهای رنگی هم تا ۲۴ ساعت بعد از درمان ممنوع می باشد.

مانند هر روش زیبایی و درمانی دیگری می بایست پس از جاری ساختن کامپوزیت IPS هم مراقب بهداشت دهان و دندان بود. نظافت کردن دندان‌ها بعد از هر وعده غذایی و مسواک زدن لزوم زیادی دارد. اما دقت نمایید که حتماً از یک مسواک نرم و یک خمیردندان مناسب با روکش‌های دندانی به کار گیری نمایید.

بعد از درمان کامپوزیت ips هم بایستی مراقبت گاز زدن و نحوه خوردن غذاها باشید. از گاز زدن میوه‌های سفت مانند سیب و هویج یا میل کردن غذاهایی که می‌تواند موجب شکستگی و جراحت به کامپوزیت‌ها شود دوری کنید. سیگار کشیدن یا مصرف دخانیات میتواند روی ماندگاری و کیفیت کامپوزیت‌های IPS تاثیر بگذارد؛ بدین ترتیب به‌این زمینه خیلی توجه فرمایید.

در نهایت این که باید جلسات چکاپ خود را ایفا دهید و نسبتاًً شش ماه یک بار برای ملاقات با دندانپزشکتان وقت بگیرید. اعمال روتین‌های حفظ از دندان و جاری ساختن کارهایی مانند پولیش دندان در مطب دندانپزشکی می تواند به ماندگاری و نگهداری کیفیت کامپوزیت آی پی اس امداد زیادی کند.

برچسب ها متخصص دندانپزشک ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 115
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 23
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 8
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 414
  • بازدید سال : 1424
  • بازدید کلی : 2107
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی